Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
CIAN-Revista de Historia de las Universidades
Current
Archives
Submissions
Announcements
Contact
Search
Search
e-Revistas
Home
/
Archives
/
Vol. 26 No. 1 (2023)
Vol. 26 No. 1 (2023)
Published:
2023-06-12
Full Issue
PDF (Español (España))
Presentation
Links among high schools and universities in Spain during the first third of the 20th Century
Leoncio López-Ocón, Álvaro Ribagorda
6-16
PDF (Español (España))
Special Issue
Looking for a professional insertion. The oppositions to chair of Manuel Núñez de Arenas (1910-1928)
Jean-Louis Guereña
17-47
PDF (Español (España))
Newton’s disc in Ganot’s Traité de physique and the discourse of the mechanical objectivity. The diffusion of a demonstrative pattern between 1900 and 1936 in secondary and university education
Víctor Guijarro Mora, Leonor González de la Lastra
48-79
PDF (Español (España))
From the high school classroom to the modern universitary laboratory. The evolution of the space for the teaching of Biology at the University of Murcia (1915-1936)
José Pedro Marín Murcia
80-112
PDF (Español (España))
The Instituto-Escuela. Pedagogy and scientific knowledge
Encarnación Martínez Alfaro
113-143
PDF (Español (España))
Teaching Teaching and researching. High school physics and chemistry professors at JAE research centersand researching
J. Damián López Martínez, María Ángeles Delgado Martínez
144-175
PDF (Español (España))
A two-way pedagogical action. Secondary education at the Institut-Escola de la Generalitat and the Pedagogy Seminar of the University of Barcelona
Mavi Corell Domenech
176-206
PDF (Español (España))
High school professors in republican scientific associations. The case of the Spanish Society of Natural History
Jesús I. Catalá-Gorgues, Leoncio López-Ocón
207-239
PDF (Español (España))
Bibliography
Víctor Saucedo (ed.). Memoria del Derecho y disciplinas jurídicas. Estudios
César Hornero Méndez
241-249
PDF (Español (España))
Florence Bourillon, Nathalie Gorochov, Boris Noguès et Loïc Vadelorge (dir.). L’université et la ville. Les espaces universitaires et leurs usages en europe du xiiie au xxie siècle
Jara Muñoz Hernández
250-254
PDF (Español (España))
Armando Pavón Romero y Yolanda Blasco Gil. La irrupción de la escritura en el Estudi General de Valencia (1767-1797)
Manuel Suárez Rivera
255-260
PDF (Español (España))
About
Focus and Scope
Editorial Team
Peer Review Process
Open Access Policy
Plagiarism control
Indexation in Databases
Publication ethics
Interesting links
e-Archivo 1998-2006
Figuerola Institute Of History & Social Sciences
Language
English
Español (España)
Keywords
Most read last week
La autonomía de la UNAM y la creación del Instituto Politécnico Nacional, dos expresiones de la lucha ideológica por la educación en México
54
‘Memoria de los libros que son necesarios para pasar’ Lecturas del jurista en el siglo XVI ibérico
41
Las aulas se vacían y las calles se llenan las movilizaciones estudiantiles de 1972
15
La incursión de las mujeres a los estudios universitarios
11
Represión franquista del profesorado universitario
10