Eficacia internacional de las nacionalizaciones sobre las marcas de empresa: el asunto «Havana Club» ante los tribunales españoles
Keywords:
nationalizations, company brands, enterprises, private international law, conflict of laws, conflict of jurisdiction, conflict of authorities, extraterritorial recognition, compensation, international public order
Abstract
This work attempts to analyze, in line with the Supreme Court judgment of December 30, 2010, in the «Havana Club», the treatment currently given to private international law as a matter of international effectiveness nationalization of enterprises. Specifically, will focus on international legal issues raised by the nationalization of corporate brands and the solutions that they receive from the doctrine and jurisprudence.
Downloads
Download data is not yet available.
Abstract Views: 1418
PDF (Español (España))
: 3734
Published
2012-10-10
How to Cite
Hernández Rodríguez, A., & Macho Gómez, C. (2012). Eficacia internacional de las nacionalizaciones sobre las marcas de empresa: el asunto «Havana Club» ante los tribunales españoles. CUADERNOS DE DERECHO TRANSNACIONAL, 4(2), 159-176. Retrieved from https://e-revistas.uc3m.es/index.php/CDT/article/view/1616
Issue
Section
Estudios
Se permite que los autores de los trabajos de investigación publicados en la Revista los reproduzcan en otros sitios siempre que se haga mención de que han sido previamente publicados en Cuadernos de Derecho Transnacional (CDT).