Algunas consideraciones sobre la docencia jurídica en México
Abstract
Traditional legal education focuses on nineteenth-century positivist conception of law via exegesis, which arises and develops its peak and decline in the nineteenth century. Unfortunately, Mexico is preserved and perpetuated exegesis. Hence are set and applied in teaching, authoritarian relationships, information up to the end of a passive, receptive, memoirist, descriptive and uncritical domesticante monologue. Consequently, in our country we can say that there are too many lawyers. However, many of them without adequate training or vocation for the development of legal research. So, to combat these evils is necessary that the legal teaching moves away from the traditional model of legal education, since it is an obstacle to social transformation and development of culture and legal knowledge. Therefore, we propose an alternative paradigm of legal teaching.
Downloads
Los trabajos publicados en UNIVERSITAS, los sitios que aparecen con hiperenlaces, los logotipos, imágenes y demás ficheros gráficos son propiedad de sus respectivos autores/as.
UNIVERSITAS, como obra completa, es propiedad del Instituto de Derechos Humanos “Gregorio Peces-Barba” y de la Universidad Carlos III de Madrid.
Se prohíbe expresamente la reproducción total o parcial de UNIVERSITAS y de sus trabajos divulgados, salvo por autorización expresa de los órganos de la revista y de los/as autores/as y siempre que se designe el nombre del/a autor/a, el título de la obra y la fuente de publicación y nunca para su explotación comercial.
El equipo editorial y los órganos de UNIVERSITAS no se responsabilizan ni se identifican necesariamente con las opiniones vertidas por los/as autores/as en sus trabajos publicados ni con el contenido de los sitios webs que aparecen con hiperenlace. Tampoco son responsables de la originalidad o autoría de los trabajos.